avatar

CETIRI

20/12/2007,01:30
Make your own clipart like this @ www.TXT2PIC.com
Volim Kafku, ali pisacu ovde o Mileni Jesenskoj, najvecoj Kafkinoj ljubavi.

Milena je rodjena 1896. u Pragu, otac joj je bio lekar, pa je i ona pocela da studira medicinu. Bila je u braku sa deset godina starijim bankarskim cinovnikom, koga je izdrzavala finansijski. Ziveli su u Becu, na ivici egzistencije, gde je njen muz provodio vreme u kafeima, sa zenama, a ona je radila  razlicite poslove (cak bila i nosac na zeleznickoj stanici). U Becu upoznaje najznacajnije pisce tog vremena, i tu pocinje da pise za novine i prevodi sa nemackog i engleskog na ceski. Razvodi se 1925, vraca u Prag, udaje se ponovo, ali ni ovaj brak nije potrajao. Bila je slobodna i samosvesna zena. Njeni tekstovi obuhvataju siroki krug tema, od klasicnih zenskih (moda, recepti, saveti i sl.), do politickih. Umrla je u koncentracionom logoru, 1944.godine. 
Kazu da je Milena prva shvatila velicinu Kafkinog dela. Prevodila je njegove pripovetke, i Kafka je bio ne samo zahvalan, vec i zaljubljen u nju. Tokom nekoliko godina poznanstva, napisao joj je 134 pisma. Kafka, usamljenik, rastrzan unutrasnjom teskobom i osecajem bezizlaznosti,  nazivao ju je svojim morem. On zeli susret sa njom, ali ga se boji. Juna 1920. nocnim vozom Kafka ipak dolazi u Bec, da bi se susreo sa Milenom. Provode cetiri dana zajedno, proslavljaju njegov 37. rodjendan, i on se vraca u Prag. Tako pocinje njihova strastvena veza,
“brdo ljubavi, oćaja i jada”. Milena je u to vreme udata, a Kafka veren. Sastali su se svega još nekoliko puta. On je bio nesiguran, previše samokritičan, vapio je za neznoscu ali se bojao ljubavi. Kao da je želeo da ovu vezu odrzi u jednoj višoj stvarnosti, iznad nivoa upotrebljivog i potrošivog. S druge strane Milena je bila strastvena, obična žena, koja je patila  zbog nemogućnosti ostvarenja te veze. Njihova ljubav nikada nije realizovana, nikada nije ostvarena u smislu zajedničkog života. Oboje su patili zbog toga.
Milena je ispunila svoje obecanje Kafki. Volela ga je do kraja zivota, pa iako njena pisma nisu sacuvana, njene reci ostaju: “
Tvoja mudrost i gordost nisu mogle fa prihvate privid. Polovicnost je van tvog sistema, a ja sam shvatila da nasa sudbina nije nasa, vec da ona traje u nama, te stoga njome ne mozemo upravljati. Ja cu ti ipak ostati veran pratilac i ti ces jednom otkriti moju vernost negde na drugoj strani sveta”

Zar sam ja rekla da volim Kafku?


 Image Hosted by ImageShack.us

Make your own clipart like this @ www.TXT2PIC.com

Ali nemoj da misliš da je za mene ovo samo razbibriga za pet minuta i brz zaborav. Nije sad da sam ja najemotivnija osoba na svetu, ali ti činiš da drhtim. Delom jer si ti skup skoro svega zanimljivog što žena može da bude. Delom jer si STVARNA, jer si osoba, a ne nešto iz moje fantazije. Ali tako si TAČNO pogodila moje fantazije... I svaki put kad mi kažeš 'volim te', ja pretrnem i želim da ti zapušim usta poljupcem jer se bojim da ne zaslužujem da čujem takve reči, pogotovo ne od nekoga tako jedinstvenog kao što si ti. Te reči me dotiču jako, jako duboko. I plašim se da ti odgovorim jer ja ne mogu da ti dam ono što želim da ti dam...

Make your own clipart like this @ www.TXT2PIC.com
 
Placem...
cesto, jer ja sam obicna zena
cesto, jer ja sam obican muskarac
samo kad mi nesto udje u oko
samo kad mi neko udje u srce
ne placem nikad, al’ sto puno piskim!
 
 
View Results
Free Myspace Poll


Make your own clipart like this @ www.TXT2PIC.com
objavio/la snoshka kategorija: | (53) Komentara | email this post

poŠALJI KOMENTAR
KomentarI:

Odavno nisam video ovako zanimljiv blog, svaka cast :-) Poseti moj blog.
Poslao/la epo1906 u 00:49, 21/12/2007 | Link | |
slike
Poslao/la Anoniman u 00:53, 21/12/2007 | Link | |
epo1906 hvala. Videla sam tvoj blog, ostavila sam komentar tamo :))
Poslao/la snoshka u 01:28, 21/12/2007 | Link | |
citala si Jesensku ?
Poslao/la letac u 01:33, 21/12/2007 | Link | |
Zasto Anoniman ? Nadam se da se niko ne stidi "tematike" na ovom blogu. Radije cu da verujem da niko ne zeli da ostavi komentar, nego da se nekom ovde dopada, ali se stidi da se javno deklarise kao ljubitelj ljubavi.
Poslao/la snoshka u 01:34, 21/12/2007 | Link | |
ne stidim se ja ničega, samo sam primetio slike. tužne su i neprijatne. i mrzi me da se ulogujem za jednu reč plus ne znam pass napamet. trebam da odem na mejl i tako dalje i tako dalje. i zar je toliko važno da li sam anoniman ili registrovan?
Poslao/la ekser u 01:42, 21/12/2007 | Link | |
koliko znam, obkavljene su knjige "Put do jednostavnosti" i "Ostati na nogama", ali njena pisma Kafki su ono sto mene interesuje. O njoj znam sa one druge strane, preko Kafke, koga zaista volim. Citala sam i neka njena pisma Maksu Brodu, u kojima pise o Kafki. Mislim da je bila zaista zanimljiva zena, a ovde je pominjem zbog tipicno zenske odanosti i sulude ljubavi koja je nju najvise razarala.
Poslao/la snoshka u 01:45, 21/12/2007 | Link | |
put do jednostavnosti :)
zaista jaka zena
Poslao/la letac u 01:47, 21/12/2007 | Link | |
ekser izvini, za tebe osecam samo postovanje, i ne ljutis me ni kad si anoniman
Poslao/la snoshka u 01:53, 21/12/2007 | Link | |
na kapiram u čemu je keš? ne poznaješ me. čemu poštovanje? prema nekom tamo virtualnom papirnom liku? ne sviđa mi se to. jebiga. izvini na iskrenosti.
Poslao/la ekser u 01:56, 21/12/2007 | Link | |
a ta ljubav vise... ne zna joj se pocetak ni kraj, ni svi njeni oblici, nema ni jednog zakona, nista cvrsto za sta mozes da se uhvatis, i koga god da volis, gde god da ste, cak i kada je stvarno, iskreno i obostrano (a retko jeste) opet patis ko najgore pseto.

Poslao/la Giardia u 02:02, 21/12/2007 | Link | |
ali ne bilo koja patnja! nego ona, kao što bi rekao idolmladih, milde sorte patnja.
Poslao/la glupsamglasnevazi u 02:10, 21/12/2007 | Link | |
Ekser, da si ti u pravu, a nisi, blog kao koncept nikada ne bi funkcionisao. Mislim da je to sto pisemo ipak nesto vise od crnih slova na podlozi. Inace puno puta sam ljudima govorila da ne lazem, niti umem, niti to zelim, ali ako to nije nesto po defaultu, onda cu stalno ponovljati.

Izmenio snoshka dana 21/12/2007 u 02:12
Poslao/la snoshka u 02:11, 21/12/2007 | Link | |
Ta Milena je u II svetskom ratu nosila Davidovu zvezdu. To ju je odvelo u logor i tamo je umrla. Nije bila Jevrejka.
Poslao/la nemiri u 02:15, 21/12/2007 | Link | |
ne znam koliko bi se mladi Verter slozio s njim ;)
Poslao/la Giardia u 02:22, 21/12/2007 | Link | |
Giardia i Glupi, znate da ste vi moja dva najdraza "virtualna papirna lika" (rekao Ekser), a potvdu da znam sta pricam kada ovo kazem imam i u tome sto se i vas dvoje volite. Pomocu bloga se vrlo lako moze saznati ono najvaznije o vlasniku, uopste ne sumnjam u to.
Pa i vise, recimo svaki duzi, duhovitiji ili lucidniji komentar, ili odgovor, koji je Glupi nekom upucivao bio mi je signal da pogledam blog te osobe. Da li moram da kazem da ama bas nikada nije gresio, i da sam tako precicom otkrivala mnoge divne osobe koje je on pre mene nasao :)))
Poslao/la snoshka u 02:34, 21/12/2007 | Link | |
nemiri, da. Kafka je bio Jevrejin, i mislim da je i njena prerana smrt u logoru, u kom nije morala da bude, samo dokaz koliko je uvek bio prisutan u njoj. A umrla je dvadeset godina posle njega. Zena, sta ces...
Poslao/la snoshka u 02:38, 21/12/2007 | Link | |
qui se ressemble, s'assemble

(da vidi glupi da nas ima jos francuskih djaka, da ne kazem sobarica)

suvisno je reci koliko si me raznezila...
Poslao/la Giardia u 02:42, 21/12/2007 | Link | |
Brdo ljubavi, očaja i jada, a u podnožju more za poredjenje... Ah, lav iz in di er...
Poslao/la Maxine u 02:53, 21/12/2007 | Link | |
sto bi Englezi rekli: It takes one to know one
Poslao/la snoshka u 02:56, 21/12/2007 | Link | |
ili dva losa ubise milosa. a to nije to.
Poslao/la Giardia u 02:59, 21/12/2007 | Link | |
giardia, u prevodu na srpski ono što si rekla glasi: našla krpa zakrpu. a ti, snoshka, sve si lepo rekla. samo, i ja sam pratio tvoja otkrića...
Poslao/la glupsamglasnevazi u 03:00, 21/12/2007 | Link | |
Ovaj blog je zivi dokaz kako čovek očas posla postane anoniman!
It takes,it takes..Samoooo...Eh..Đavo će ga znati šta sam upravo imala na umu.. :))
Poslao/la Anoniman u 03:01, 21/12/2007 | Link | |
pa zato sam imala u rezervi ono sobarica, ako mi omane ono djacko
Poslao/la Giardia u 03:03, 21/12/2007 | Link | |
nego, meni ovo jedna od boljih noći od kada sam na ovom sistemu, kako se to kaže.
Poslao/la glupsamglasnevazi u 03:07, 21/12/2007 | Link | |
c'est une des plus belles nuits dans cette systeme, ou comment dit-on? aj ispravi me sad kad sam sobarica
Poslao/la Giardia u 03:12, 21/12/2007 | Link | |
Dugujem objasnjenje onom Ekseru, koji me nervira jer je u pravu, ali zato sam i upotrebila rec "postovanje". I meni je ova slika mucna i teska, i ja takodje mislim da je koriscenje neceg ovakvog vid kicha, ali eto, jesam razmisljala, i ipak sam je stavila uz pricu o Mileni, jos jednoj jadnoj dusi. Deluje kao cist marketing, sto jeste grozno, kao i sladunjav dizajn celog ovog bloga. Bas isto tako se osecam kad se nasminkam u nameri da me neko primeti i pomisli da sam lepa... ali me tesi to sto me svi koji su me "primetili" i dalje vole, pa onda poverujem da cilj opravdava sredstva i da moras biti glasan da bi te ljudi culi
Poslao/la snoshka u 03:15, 21/12/2007 | Link | |
možda ima i neka mala greška ali bitna je suština.
Poslao/la glupsamglasnevazi u 03:15, 21/12/2007 | Link | |
snoshka, a ja mislila mi presli na small talk... ;)
Poslao/la Giardia u 03:16, 21/12/2007 | Link | |
pa evo i ja da nešto kažem. iskreno, slika sa tekstom i nema neke veze. al ima neke veze sa onim što si ti želela da nam kažeš. i samo tako si mogla. i ja mislim da sam to razumeo.
Poslao/la glupsamglasnevazi u 03:21, 21/12/2007 | Link | |
ja cu samo kratko, oprostite...lojalnost koju si htela da prikazes ne moze da se opise bolje nego sto si uradila...ali to je samo moje misljenje...jos jednom, oprostite mi na petljanju
Poslao/la letac u 03:27, 21/12/2007 | Link | |
sad ce zvucati kretenski da je kazem da sam i ja razumela ali stvarno jesam, eto.
Poslao/la Giardia u 03:32, 21/12/2007 | Link | |
u redu je to vitrualno poštovanje prema tamo nekom levom liku, al ja imam tešku averziju prema virtualnom seksu. a tvoj blog je od početka krenuo u tom pravcu. to mi se nije dopalo. u startu si me turila u listu prijatelja, neznajući da ja te liste nikad nisam voleo, niti držao. ostavljaš mi komentare tipa, 'tu sam ja u ćošku od početka'. pa napalo mi je pamet da me neko opako zajebava. a ta jebavanja koja ti opisuješ i lik koji kao nik 'shoška' kometariše, ja nikako ne mogu da povežem. sam nik deluje prilično nezrelo. a na listu prijatelja sam te stavio na osnovu tvojih komentara. izvini ako sam bio bezobrazan. takav sam od rođenja.
slike su ozbiljne i i jako tužne i po mom mišljenju nisu za objavu.

@ekser
mrzi me da se ulogujem
Poslao/la ekser u 03:34, 21/12/2007 | Link | |
a ono sto mene cudi jeste kako si ti tako osetljiva na svaki komentar, koliko se trudis da objasnis i opravdas, lupas glavu, izvinjavas se i analiziras svoje slike, postove i komentare, a skoro sve, ili bas sve sto si nam pokazala, a to je toliko toga pocevsi od knjizevnosti filozofije, matematike, slikarstva, stripa pa do kuvanja, zaista izuzetno.
Poslao/la Giardia u 03:38, 21/12/2007 | Link | |
Giardia, ipak sam ja prilicno nezrela, ometena u razvoju, i zato tako nesigurna. Kazu da ta emocionalna inteligencija nema veze sa pravom inteligencijom, ali nije tako - da je moj iq veci od dvocifrenog, valjda bih se sa ovoliko mojih godina snasla i prilagodila zivotu odraslih. Verovatno zaista nije normalno imati ovoliko godina i ni jednu javnu svadju u zivotu. Dakle, nemoj da te zavara to o cemu pisem...
Poslao/la snoshka u 11:19, 21/12/2007 | Link | |
I tako opet dolazimo do zakljucka da seks nema nikakve veze sa ljubavi nego sa brakom i ocuvanjem porodice kao institucije! Ako ne boli, onda nije ljubav nego postovanje. Malo je onih koji mogu da se pohvale da su nekoga BAS voleli! Zaljubljena osoba se prepozna na kilometar (jer schtrchi)!
Poslao/la massdestruction1 u 13:38, 21/12/2007 | Link | |
massdestruction1 cuti tu i ne schtrchi , ili jos bolje: schtrchi malo !!
Poslao/la snoshka u 14:00, 21/12/2007 | Link | |
"Samo su glupaci lukavi, a samo inteligentni ljudi mogu biti naivni. Lukavstvo nije izvor nikakve ideje o zivotu, a naivnost sama po sebi uvek predstavlja izvesnu ideju o stvarnosti, makar obicno idealiziranu. Naivni su oni ljudi koji o zivotu imaju bar svoju iluziju, a lukavi su, naprotiv, osudjeni da uvek izoblicavaju i degradiraju istinu. Naivnost, to je mladost srca, pa cak i u poznim godinama. Naivnost znaci ulepsavati sve oko sebe. To je napraviti unutrasnji kriterijum vecim i od spoljnih dokaza. Naivnost je dakle osobina lepih dusa." Jovan Ducic
Poslao/la Giardia u 14:59, 21/12/2007 | Link | |
Giardia, pa ti si naivna, kad verujes Ducicu koji je bio naivan ;)
Poslao/la snoshka u 15:13, 21/12/2007 | Link | |
i ostavljam komentare na ovom krajnje naivnom blogu!
Poslao/la Giardia u 15:15, 21/12/2007 | Link | |
evo me u prichi, iako sam bio reshio da ne komentarishem ovaj put (iz praktichnog razloga), poshto mi se chak deo priche (posta) i nije otvorio ali sam ipak shavtio sushtinu,delom odvade, a delom od ranije...
Elem, u povodu zena i vernosti mogu samo ( i kroz lichno iskustvo sa vama zenama.) da kazem da - VI zene kad stavrno volite i odluchite da budete verne, onda umete da viiiisoko prevazidjete nas mushkarce i to je fakat, te je ova pricha samo jedna od mnogih tog tipa, koja potvrdjuje to pravilo.
Eeee, ali osim toga, ovde me je zaintrigirala i rasprava o "papirnatim prijateljima"..
HM???!!!
Osecam se pozvanim da kazem da se i na ovaj nachin moze razviti izvanredno prijateljstvo, pa chak i neka vrsta ljubavi i to ne znaju i ne razumeju samo ONI KOJI TO NIKADA NISU POKUSHALI!! - verovatno zbog predrasuda ili kompleksa ili nekog jaaaako losheg iskustva...
TVRDIM ovo zato, jer sam poprilichan broj osoba sa NET-a, upoznao uzivo i skoro u potpunosti su odgovarale (sem par izuztaka) karakteru koji sam zamishljao chitajuci ih, odnosno kuckajuci se sa njima i to je to...
sad to za sex na netu je jedna druga pricha ali ni to nije nemoguce, naprotiv! - naravno ako se osobe pre toga znaju i osecaju jedna drugu...
Poslao/la kojak u 15:32, 21/12/2007 | Link | |
Kojak, potpuno se slazem sa ovim sto pises, a evo i neceg sto sam ranije napisala jednoj osobi, u pokusaju da bas to objasnim:
"Ja, inace, kad vec pricamo o tom fizickom izgledu, ja uopste ne primecujem kako neko izgleda. Recimo ne primecujem da neko ima bradu, ili kakvu boju ociju ima, ili nos, ili koje je visine, ma uopste mi ljudi deluju kao neki energetski oblaci, kao neka masa, imam jasan utisak o svakoj osobi, ali kad me neko pita da opisem vidljive karakteristike, ja se uvek zbunim. Mislim da ne bih uspela da opisem ni sopstvenu majku, i uvek se zbunim kad duze posmatram svoj lik u ogledalu. Ali sam jako osetljiva na neke druge signale, koji ne poticu od tog vidljivog dela. Zato je meni blog kao koncept jako zanimljiv, ja nemam utisak da mi nesto nedostaje, cini mi se da imam kompletnu informaciju o nekoj osobi" .
Naravno Kojak, nisu svi ljudi isti, nekima je fizicki izgled presudan i onda se cude "vezama" koje nastaju dopisivanjem, a mozda ima i drugih objasnjenja.
Ipak mislim da su svi na blogu mnogo senzitivniji, inace nam sve ovo ne bi bilo privlacno.
Poslao/la snoshka u 15:44, 21/12/2007 | Link | |
hm... dobar mix.. i fotke su ok... kuce, mace, deca, cveće, lepe devojke, smrt uvek privlače pažnju.
zezam se naravno :))
uz post o kafki bi pre išlo nešto manje melodramatično :)))

Izmenio vojslav dana 21/12/2007 u 17:50
Poslao/la vojslav u 17:49, 21/12/2007 | Link | |
wow! Zaista, zaista lep teks. Merci. :o)
Poslao/la Anoniman u 18:54, 21/12/2007 | Link | |
@vojslav haha, potpuno si u pravu, on nije bio melodramatican, ali avaj, ja jesam :(
@Anoniman, nema na cemu, i drugi put ;)
Poslao/la snoshka u 19:50, 21/12/2007 | Link | |
tuznije od tuznog coveka je tuzan pas.
Poslao/la Anoniman u 11:16, 23/12/2007 | Link | |
ono iznad je moj komentar. :)
Poslao/la bamby u 11:17, 23/12/2007 | Link | |
Ako te zanima još sumanutija ljubav,poročitaj(ako nisi)dnevnike,i neke slične prozne komentare Marine Cvjetajeve.Ona i Pasternak su išli ispred svog vremena,da su imali internet bilo bi im lakše.
Voleli su se,svađali,mirili,a da se lično nisu ni upoznali.
A što se intelilgencije tiče,nemoj da misliš da si retardirana,ako se nisi snašla u ovom svetu.Mislila bih da patiš od pomanjkanja i emotivne i intelektualne,da jesi.
Inkopatibilnost ličnosti i vremena u kome živi.
Pozdrav
Poslao/la ivanka1961 u 12:56, 23/12/2007 | Link | |
@bamby da, mnogo sto sta je kod zivotinja cista emocija, bez uplitanja razuma, zato i imamo puno poredjenja tipa: veran kao pas, gladan kao pas... pasji zivot
@ivanka1961 ne mogu ja o sebi da razmisljam objektivno, zato samo posmatram cinjenice, a one su neuomoljive, i kada je rec o mojoj stvarnoj emotivnoj zrelosti i stabilnosti onda sam ja zaista na nivou deteta (a kad se tako nesto sretne kod odrasle osobe, mi koristimo bas taj naziv koji si ti upotrebila - retardiranost). Sad, donekle je lepa ta detinja razigranost, uzleti euforije, iskrenosti, fantazije... ali to je veoma zamorno za ljude iz okoline, i muskarci uvek radije biraju stabilnu, tihu, predvidivu (i dosadnu!) zenu pored sebe. Ocigledno je da mene neko moze "istrpeti" samo kao ljubavnicu. Sve ja to znam...
Poslao/la snoshka u 13:51, 23/12/2007 | Link | |
Moja prijateljica neuropsihijatar je za mene izjavila "ima ogromnu disproporciju,što se emotivne i intelektualne inteligencije tiče".Zato sam se osetila pogođenom,nije mi bila namera da tešim,nekom ko je dete u duši,uteha nije potrebna.
Poslao/la ivanka1961 u 15:23, 23/12/2007 | Link | |
ivanka1961 iskrene da budemo: da li vise volis da zivis sa covekom koji ima ljubavnicu, ili da sama budes ljubavnica? Ako zanemarimo moral (sta je to u stvari?), odgovor je jasan.
(inace, ova anonimna je snoshka, ne znam zasto nisam ulogovana)

Izmenio snoshka dana 23/12/2007 u 15:57
Poslao/la Anoniman u 15:53, 23/12/2007 | Link | |
mnogo je komentara :)

u ostvarenoj vezi je sushtina.
dvoje u vezi su senzualni stvaraoci.

a
koju ona formu ima
smatram manji vaznim.



Poslao/la ff u 20:47, 23/12/2007 | Link | |
ff
da, i ja mislim slicno. I sam zivot je jedna neobicna, saljiva i besmislena pojava, a ipak ga smatramo dobrim izborom i ne odustajemo od njega. Zato onda i neki labav i neobican oblik ljubavi moze biti prihvacen kao dobar izbor, zar ne?
Poslao/la snoshka u 11:00, 30/1/2008 | Link | |