- KREATIVNOST -
5/12/2007

 

MOJI DOŽIVLJAJI SA SEMINARA „KREATIVNOST“.

(edukativno, za one koji žele znati više, a možda i znaju pa da se podsjete...interpretacija viđenog na moj način)

 

Kreativnost je osobina neke osobe koja kontinuirano stvara ideje ili produkte koji su originalni, vrijedni ili primijenjivi, a koje sam pojedinac i društvo smatraju kreativnima.

 

KREATIVNOST  mora imati:

 

-         KARAKTERISTIKE LIČNOSTI

-         PROCES

-         PRODUKT

-         PERSUAZIJU

 

Što je PERSUAZIJA?

 

Sposobnost kreativne osobe da uvjeri druge u vrijednost vlastitog kreativnog produkta.

Kreativac MORA uvjeriti druge u svoje remek-djelo kako bi postao KREATIVAC.

 

O ovoj tezi sam dugo razmišljala i bila u nedoumici.

Zar je Mona Lisa umjetnički vrijedna jer nas je umjetnik uvjerio u njezinu vrijednost???

Mislim, jel Leonardo da Vinci postao  kreativan umjetnik samo zato što je naslikao Mona Lisu na svoj specifičan način i sve nas uvjerio da je to TO?!

Manipulirao masama?!

-         Da -  kaže nam  jedan psiholog, sinoć na seminaru.

-         Persuazija je i sposobnost manipulacije!

 

Mogu li i ja pokušati naslikati svoju Mona Lisu i uvjeriti druge ljude u vrijednost toga rada???

Naravno da ne mogu, jer Mona Lisa je jedna i jedina, a sve ostale su pokušaji imitacije, njezine kopije.

Moram smisliti nešto novo, originalno, neponovljivo, ali...ako želim naslikati nešto vrijedno, moram imati talenta i dobro poznavati područje toga rada.

Dakle moram se školovati da bih postala umjetnica i tek nakon toga mogu pokazati svoju kreativnost, umijeće, specifičnost....

Joooooj u kojoj sam ja zabludi bila.

Ja sam mislila da ću naučiti dobro pisati i bez čitanja popularnih, ali i vrijednih pisaca. Mislila sam, ako ih čitam, počet ću kopirati njihove stilove i to neće biti MOJE.

Eeeee, gdje mi je bila pamet?!

Pa ne možeš postati pisac, ne znajući sve pravce u književnosti, ne poznavajući stilove pisanja drugih, priznatih umjetnika, no ni svaki akademski književnik ne mora imati bestseler.

 

Poznato je da veću vrijednost imaju djela  akademskih umjetnika, nego nekog  umjetnika laika, neškolovanog, a talentiranog.

Iako su neka djela umjetnika laika (nestručnjaka) priznata od mase ljudi i imaju svoju cijenu zbog nadarenosti, dakle dobro se prodaju, ipak ON nije priznati slikar i njegova slika nema pravu umjetničku vrijednost...treba dugo vremena da bi njegova slika bila na razini slike akademskog umjetnika.

 

Zašto je on manje cijenjen samo zato što je neobrazovan?

 

Zato što se kreativnost uči, rekli su nam.

Zamislite, ne možete biti kreativni ako dobro ne poznajete područje u kojem želite pokazati svoju kreativnost, talent.

Znači, ne vrijedi vam reći: što će mi škola, ja sam sam svoj kreativac, umjetnik?

Malo morgen!

 

Eto ja sinoć naučih na seminaru neke stvari o kreativnosti koje me zbuniše, ali i oduševiše. Npr. kreativcem se postaje tek nakon otprilike 20 godina uspješnog rada u svome poslu.

Ne može se točno odrediti koliko je vremena potrebno da netko postane kreativac jer veliku ulogu u tome ima kvocijent inteligencije.

Što je kvocijent inteligencije viši, moć kreativnosti je veća kao i persuazija.

Al tu mi se nameće i pitanje „malog Mozarta“ koji je s 5 godina stvarao umjetnička djela!!!

Zar to nije kreativnost?! On je genije!

No ipak je morao ići u školu i usvršavati svoj talenat.

 

Za kreativnost je potrebno puno vremena, izuzetna upornost, sigurnost u sebe, znatiželja, moć koncentracije i uspješnost u onome što se radi.

 

PRIMJER PRAKSE sa seminara

 

Eto da se i ja  pohvalim svojom sposobnošću brzog učenja u spretnošću oblikovanja glinom.

 

Na seminaru smo dobili zadatak: modelirati zviždaljku od gline.

Vidjeli smo kako izgleda glinena zviždaljka i  čuli njezin zvuk.

Prva pomisao je bila: ha, pa  to je lako!

 

Pročitali smo upute za rad, dobili materijale i krenuli s poslom.

Psiholog nas je vodio u svakoj etapi rada (kao debile, pomislili bi...iako ne izgleda teško, nije lako, vjerujte mi).

Svi smo uspjeli napraviti zviždaljku, ali samo oblikom, no proizvesti zvuk, uuuuuh...neizvedivo.

Mučili smo se, neki odustali revoltirano...a ja, mazga tvrdoglava i uporna, pronađem „kvaku“,

Psiholog nam je ukazivao na problem, al nitko nije pridavao važnost tim riječima.

Bit je bila u tome da  zrak koji pušemo u zviždaljku, mora strujati tik uz gornju stijenku zviždaljke...neobjašnjivo dok ne probate...i ja sam USPJELA!

Od nas pedesetak samo pet sudionika je uspjelo.

 

Ne smatram se odmah kreativcem, ali sam puno toga naučila...upornost i znanje donosi uspjeh, ali i sreću...osobito ako je uloženo puno truda u stvaralaštvo, a taj trud se pokazao uspješnim i priznatim od drugih!

 

p.s. Možda sam ovim postom bila dosadna, no želja mi je bila podijeliti s vama svoje nadopunjeno znanje o kreativnosti.

Iako se radilo o razvijanju kreatvinosti kod djece i učitelja, ja sam pokušala primijeniti naučeno i dalje, općenito u životu...npr. mnogi žele KREATIVNOST BLOGA, kreativnost na poslu, kreativnost u ljubavi...budite kreativni, ali se ne bedirajte ako ne uspijete odmah...ima vremena...maximum kreativnosti pojedinac može dostići i u 55.godini života, to je gornja granica.

Uživajte u životu i ne opterećujte se KREATIVNOŠĆU!


Objavio mutti u 20:22 | Kategorija:
Permalink | Obavesti Prijatelja | Komentara (32) | Pošalji komentar
Komentari:

Pošalji komentar

AUUUUUUUUUUUUU
Pa moram ovo detaljno da pročitam , a sad žurim.
Pozz
Poslao ROCKmeAMADEUS u 20:59, 5/12/2007 | Link | |


nekako je kreativnost za mene uvek bila spontana...
ali ponekad je i naravno proizvod dugog i teshkog rada..
kreativnost se uci?...ne, ona se stiche...
otvorenim umom...sklanjanjem predrasuda...
kreativni ljudi su posebni...
Poslao Freeda u 21:10, 5/12/2007 | Link | |


@ROCKmeAMADEUS: no problem ;-)))
Poslao mutti u 21:12, 5/12/2007 | Link | |


@Freeda: upravo tako, kreativnost se stječe učenjem ispoljavanja svoje nadarenosti na konkretnom djelu...mnogi ljudi su kreativni, ali tu kreativnost ne znaju pokazati...taj proces treba naučiti, kao i šišanje kose do kreativne frizure :-)))
Poslao mutti u 21:17, 5/12/2007 | Link | |


i još nešto...ne moraš biti poseban da bi bio kreativan...to je zabluda...postoji samo savršena kreativnost u nečemu, eh ti ljudi su posebni, specifični, genijalci, izumitelji...stvoritelji nečega izuzetno vrijednoga za čovjeka...al oni nisu za nas "normalni" jer vide cijeli svijet na sasvim drugačiji način...
...imaju poseban način procesiranja informacija - divregentno mišljenje...drugačije gledaju na stvari nego mi...zaluđeni su svojim idejama... a ponekad koriste i opijate da bi njihova kreativnost bila veća...ponekad idu u takve krajnosti da štete sebi (suicidi)...u svemu treba biti razuman!
Poslao mutti u 21:24, 5/12/2007 | Link | |


kreativnost se teško može naučiti, ili imaš talenta za to ili nemaš
može se nadograđivati, ali naučiti..teško
nego mutti mani ti tu kreativnost i pošalji mil o onoj kreativnosti koja mene zanima ))
Poslao lazarica u 21:24, 5/12/2007 | Link | |


složio bih se sa fridom. kreativci su čudni ili posebni, svakako.:-) ponekad a često, ostali deo sunčevog sistema ne razume te, kreativce i njihova dela se mogu tumačiti na razne načine. zavisno kako se kome svidi. ta kreacija.

pogledaj sva pikasova dela. verujem da ti se mnoga neće dopasti. svako može da poređa pet polupanih šerpi i da to nazove. kreacija. ali da li ćemo se diviti svakome? ne, nećemo. divićemo se velikanima.

jedan veliki pikaso je u zbilji bio jako morbidan, brutalan, nehuman i td. nadam se da nisam skrenuo sa teme. i da te nisam povredio.

ovo bi trebao da bude neki, kao odgovor na ono u šut boksu.

;-)
Poslao name iz šut boksa u 21:38, 5/12/2007 | Link | |


@lazarice: nisi u pravu...sva djeca i svi ljudi su kreativni, mogu to biti, ama baš SVI, osim onih s mentalnom retardacijom, dokazano!
E sad, ovisi o čemu govorimo, o kreativnosti ili genijalcima?!
Ne znam o čemu pričaš, što da ti pošaljem, sorry, ja zaboravila :-(((
Poslao mutti u 21:43, 5/12/2007 | Link | |


@Name: hvala ti...iskreno, iznenadio si me :-)))
slažem se s tobom...zato sam u komentima i spomenula da su neki kreativci, genijalci malo "udareni" i ne treba tome težiti...
SHVATITE! U SVIMA NAMA ČUČI KREATIVAC ZA NEŠTO! TREBA GA SAMO OTKRITI! AKO RADIŠ POSAO KOJI VOLIŠ, TEŽIT ĆEŠ KREATIVNOSTI...BAR PONEKAD...DAKLE ŽIVOT BI BIO MONOTON KADA NE BI BILI KREATIVNI.
PA ZAR NIJE UMJETNOST SAM ŽIVOT?!
tREBAŠ BITI VRLO KREATIVAN DA BI DOBRO ŽIVIO, ZAR NE?

Još jednom, hvala ti Name!
Poslao mutti u 21:48, 5/12/2007 | Link | |


nema na čemu, mutti. popiću jedan antifriz u ime kreativnih ljudi:-))

;-)
Poslao name iz šut boksa u 21:53, 5/12/2007 | Link | |


@name: hahaha...eto i ti si postao kreativan ;-DDD samo pazi da se ne otruješ ;-)))
Poslao mutti u 21:56, 5/12/2007 | Link | |



"Svaki čovjek je umjetnik i svako može naučiti da slika" kaže jedan poznati američki slikar. Zavisi kako, koliko, i na koji način to ispoljava. U svemu tome bitnu ulogu igra stepen interesovanja i proces učenja, u školi ili izvan nje, kojima se budi i razvija urođena kreativnost kod ljudi. Uspjeh je u većini slučajeva 1% nadahnuća i 99% znoja. (Možda malo pretjerano).
Želim ti puno uspjeha. Sa 99% nadahnuća!
Poslao Orion u 22:49, 5/12/2007 | Link | |


Mutti draga ne znam ko ti je to rekao da mentalno retadirani nisu kreativni? Postoji, u mnogim zemljama sveta, puno dobrih i vrlo kreativnih mentalno retardiranih! Neki su cak i vrlo priznati u umetnickom svetu. Kreativnost se ne moze nauciti! Nema tu sta da se uci. Rodeni smo svi manje, vise, kreativni a tokom zivota neki to svesno ispolje, drugi ne. Kreativnost je kao neka sila koja te vuce i inspirise. Ona je ta koja te vodi i koja je jednostavno deo tebe. Genetska istrazivanja na tu temu su jos u razvoju. A razlicito izrazene leva i desna hemisfera kao i kreativni centar u mozgu su presudni itd itd...
Takode, neverujem da je potrebno skolovanje da bi bio priznat. Neki priznati i cenjeni su bili, ali ima i mnogo njih koji nisu bili skolovani, u smislu kako su to opisali na seminaru. Skolovanje je cak mnogima bila prepreka u ispoljavanju kreativnosti i tek kad su je se oslobodili uspeli su, da se pronadu, budu slobodni, kreativni. Bilo to slikari, vajari, fotografi, muzicari, glumci...

I najzad, nije uopste poenta da kreativnost treba da bude prihvacena od sveta ili ne. To je proces i odlika koja je vise vezana za licni razvitak i ispoljavanje svog bica. Kreativnog u prvoj liniji interesuje da se oslobodi "nagona"
Jeste da je kontra sve ovo sto sam rekla, naspram toga sto je tebe, inspirisalo ali postoji mnogo studija i istrazivanja na tu temu)) ali nije zabelezeno da moze da se nauci! Pozdrav tebi
Poslao Ansia u 23:08, 5/12/2007 | Link | |


@orione: apsolutno si u pravu :-))))))))))
Poslao m u 23:38, 5/12/2007 | Link | |


@Ansia: uh mogla bih ti puno replicirati.
Istina je da svoju kreativnost pokazuju neke retardirane osobe, ali ne mentalno...bar ne u tolikoj mjeri, npr. oni što crtaju rukama, nogama, to je fizička retardacija.
No i oni da bi postigli kreativnost, vježbaju, idu u školu, učeeeee...dakle bit kreativnosti je ipak učenje neke vještine, uvježbavanje...
Eh sad, slikari i ostali neškolovani umjetnici su postali poznati tek nakon što su umrli, većina njih...
Osim toga, u prošlosti škole nisu bile dostupne većini pa su mnogi bili samouki, ali danas Akademije ne priznaju slikare laike!
I to prezentiraju medijima, a medji u nama stvaraju sliku koju žele...kod nas u Hrvatskoj, vodi se borba između umjetnika akademika i onih drugih...
Moje je mišljenje da ima jako dobrih umjetnika priznatih od naroda, ali ne i u svijetu umjetnika, još ne, možda tek kad nestanu, nažalost...
Drago mi je čuti i ostala razmišljanja i znanja pa makar bila i suprotna mojima. Pozdrav tebi! :-))))
Poslao mutti u 23:49, 5/12/2007 | Link | |


I nisam ni rekla da je poenta prihvaćanje nečije kreativnosti od strane svih ljudi, ali bar od jednog djela populacije mora biti priznata jer gubi smisao postojanja, uloženog truda...niti jedan umjetnički rad nije sam sebi svrha...kao i blog...očekujemo feel beag! Zar ne?
Poslao mutti u 23:53, 5/12/2007 | Link | |


feelbeck..kako li se već piše "povratna informacija", muči me taj engleski ;-DDD
Poslao mutti u 23:57, 5/12/2007 | Link | |


A kako znash da je Mona Lisu, naslikao
Leonardo da Vinci ?
Poslao pitagora u 00:21, 6/12/2007 | Link | |


@Pitagora: eh da, pa kažu da je ona precijenjena baš zbog tog svog mističnog podrijetla...
Poslao mutti u 00:26, 6/12/2007 | Link | |


Pisacu ti sutra Sad idem da ´pavam. Laku noc
Poslao Ansia u 00:38, 6/12/2007 | Link | |


mislim...da je tu sliku mogao da naslika i neko od njegovih brojnih ucenika..ili zajedno sa ucenicima
ali jbg na slici u coku pise Leonardo da Vinci
i odmah nas zapahne renesansa i padamo na kolena zapanjeni tim genijem...inace mozda ja ne razumem ili sam poput crnca koji se odusevi svojim komsijom koji je magarca uprego u kola i tako sebi olakasao teret, a avion na nebu nista mu ne znaci
Poslao pitagora u 00:42, 6/12/2007 | Link | |


@Ansia: aha...laku noć i tebi! :-)))
@Pitagora: da...ponekad nas oduševi nečija glupost, snalažljivost, a nismo ni svjesni koliko je taj "genije" zapravo jadan, bijedan, ograničen...
Poslao mutti u 01:34, 6/12/2007 | Link | |


Pročitao sam sve i ovo zavredjuje da napišem post na tu temu jer moj komentar će biti jako dugačak.
Samo ću ovo reći.
Ti koji su držali predavanje su izneli svoja neka gledanja koja nisu aksiom.
Ja se sa tim apsolutno ne slažem.........
Poslao ROCKmeAMADEUS u 02:11, 6/12/2007 | Link | |


@ROCKmeAMADEUS: taj psiholog je proveo istraživanje i sve objavio još 2002. godine..iskreno, i ja sam se snebivala na neke izjave, ali eto...u postu sam objavila ono što sam čula...
Poslao mutti u 02:17, 6/12/2007 | Link | |


A bio je samo jedan??
Pa eto, to je njegovo razmišljanje i teorija...
Neki drugi bi to drugačije gledao naravno
Poslao ROCKmeAMADEUS u 03:09, 6/12/2007 | Link | |


@ROCKmeAMADEUS: vjerojatno bi...
Poslao mutti u 03:56, 6/12/2007 | Link | |


ovo je zaista za detaljnije čitanje i to više puta,dobro jutro mutti
Poslao svetlana u 11:56, 6/12/2007 | Link | |


@svetlana: dobro jutro i tebi :-)))
ma ovo ti je za polemiziranje ;-DDD
Poslao mutti u 11:59, 6/12/2007 | Link | |


Dobro vecer. Citao sam text i mislim ja da KREATIVNOST je u svaku situaciju zivota i svaki dan. Samo trebamo znati kad je vreme kreativ biti i kad treba normalno se nositi. Pozdrav iz francusku. Michel
Poslao jujudesforges u 20:35, 6/12/2007 | Link | |


@jujudesforges: dobro mi došao...hvala ti, pusa! ;-)))
Poslao mutti u 20:40, 6/12/2007 | Link | |


Zanimljiv post, ali mi teorija nekako liči na onu paradoksalnu rečenicu "budi spontan".
Poslao spes u 23:21, 6/12/2007 | Link | |


@spes: dosta toga je paradoksalno ;-)))
Poslao mutti u 01:30, 7/12/2007 | Link | |








Free Music
Free Music
Free Music
  Naslovna strana | Napravi blog | Prijavite se